E-ticaret’in Demokratikleşme Zamanı Gelmedi mi? – PSM Kasım 2021

Türkiye nüfusunun yarıya yakınının 2021 yılında e-ticaret alışverişi yaptığını duymak sizi şaşırtır mı?

Evet, TÜİK istatistikleri (Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2004-2021), Türkiye genelinde e-ticaret alışverişi yapanların oranının yüzde 44.3’e ulaştığını gösteriyor. Çok değil 2014 yılında bu oran yüzde 16.6 seviyesindeydi. Tek başına bu bile e-ticaretin artık hayatımızın merkezine yerleşmeye başladığının bir göstergesi.

Bu gelişme yeni bir ihtiyacı da beraberinde getiriyor. Online alışverişin hayatımızın her alanında yer almaya başlaması ve hızla büyümeye devam eden e-ticaret sektörünün geldiği nokta, bu alanın demokratikleşmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Başta alıcı ve satıcılar olmak üzere herkes tarafından ulaşılabilir, güvenli ve kolay kullanılabilir bir e-ticaret ekosisteminden bahsediyoruz.

Burak Kutlu Paratika CEO’su ve Payten Türkiye Ülke Lideri

Yine TÜİK verilerine göre son 3 ay içinde e-ticaret alışverişi yapmayan kişilerin internetten satın almama nedenlerine baktığımızda, online sipariş vermenin zorluğu (beceri ve yetenekle ilgili endişeler) yüzde 16.3 payla önemli bir etken olarak göze çarpıyor. Ödeme güvenliği ve gizlilikle ilgili endişelerini gerekçe gösterenlerin oranı ise yüzde 19.6. E-ticaret müşteri memnuniyeti araştırmalarında da ödeme tecrübesinin tüm memnuniyeti etkilediği görülüyor. Ödeme alma, e-ticaretin tüm paydaşları için en kritik konulardan biri. Hem teknik hem finansal hem de yasama ve yönetmelikler konusunda bilgi sahibi olmayı gerektiriyor. Bu anlamda Paratika olarak özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin, startup’ların zorlandıklarını görüyor ve tüm süreçte hayatı onlar için kolaylaştırmayı amaçlıyoruz.

Tüm firmalara banka kalitesinde sanal POS

27 banka ve 45 binden fazla üye işyeriyle Türkiye’nin en büyük online ödeme ağını yöneten Payten ailesinin bir markası olan Paratika, küçükten büyüğe tüm firmalara banka kalitesinde sanal POS hizmeti sağlıyor. İster direkt isterse entegre olduğu birçok website yazılım firması aracılığıyla Merkez Bankası lisansına sahip Paratika Ödeme Kuruluşu’na online başvurarak bir günde Paratika sanal POS’a sahip olup tüm kartlardan ve 9 taksit programıyla ödeme almaya başlayabiliyorlar.

E-ticaret’in demokratikleşme zamanı gelmedi mi? - Paratika Sanal POS

Bankalarla tek tek finansal anlaşma yapmakla uğraşmadan, uygun komisyon oranlarıyla Paratikalı olan e-ticaret firmaları; tek tıkla ödeme, tekrarlayan ödeme, linkle ödeme ve mobil cüzdanlar yoluyla ödeme alabiliyor. Ek olarak çalışmak istedikleri bankaların sanal POS’larını ve eklemek istedikleri farklı ödeme yöntemlerini de her birinin teknik entegrasyonu için ayrı efor harcamadan mevcut ödeme sayfalarına dahil edebiliyorlar. Böylece PCI DSS ve SSL sertifikalı ödeme altyapısında işlem güvenliği için entegre edilmiş anti-fraud çözümleriyle tüm kartları ve 9 taksit programını destekleyen, ödeme deneyiminin pürüzsüz bir şekilde tamamlanmasını sağlayan ödeme sayfasıyla müşteri memnuniyeti ve sadakatini sağlamış oluyorlar. Ödemeler sektöründe akıllı işlem yönlendirme, entegre anti-fraud modülü, kart saklama, tekrarlayan ödeme, taksit programları, IVR ile güvenli ödeme, link ile ödeme, B2B tahsilatları gibi geniş yelpazedeki çözümleri müşterilerinin kullanımına sunabilen ve Ar-Ge mühendisleriyle 7/24 telefonla teknik destek hizmeti verebilen tek oyuncuyuz. “E-ticaret sektörü demokratikleşmeli, e-ticaret herkes için kolay ulaşılabilir olmalı” sözünü, 60 ülkede 28 bin çalışanıyla faaliyet gösteren Avrupa yazılım devi Asseco Grup bünyesinde faaliyet gösteriyor olmanın verdiği gücü arkamızda hissederek söyleyebiliyoruz. İTÜ ARI Teknokent’te yer alan Ar-Ge merkezimizdeki tecrübeli ekibimiz aralıksız çalışarak dijital dönüşümün geleceğine hazır çözümler geliştiriyor.