Payten, Uzaktan Satışta Sigortacının Güvencesi – Hayatımız Sigortalı Aralık 2021

Payten Ülke Müdürü Burak Kutlu: “Dijital dönüşümün yarınına hazırız”

 

Türkiye’nin en büyük online ödeme ağını yöneten Payten, sigorta şirketlerinin uzaktan satışlarını artırmalarına destek oluyor ve bu süreçteki risklere karşı güvence sağlıyor. Payten Türkiye Ülke lideri ve Paratika CEO’su Burak Kutlu, sigorta sektörünün büyümesine destek olmaya devam edeceklerini söylüyor.

Pandemi döneminde, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de e-ticaret hacminde artış yaşanıyor. Bireyler, evlerinin konforunda, tek bir tıkla bilgisayar ya da mobil cihazlarından istedikleri ürünlere sahip oluyor. Uzaktan satış, son zamanlarda sigorta sektöründe de artmaya başladı. Sigorta ürünlerini satın almak ya da poliçesini yenilemek isteyen bireyler, acentelere gitmeden artık söz konusu işlemlerini mobil uygulamalar vasıtasıyla yapıyor. Uzaktan satış ya da e-ticaret gibi modern satış teknikleri, aynı zamanda sigorta şirketleri açısından ciddi riskler de barındırıyor. Sigorta ürünü satın almak isteyen bireylerin kimliği, iletişim ve kredi kart bilgilerinin güvenilirliği vb. söz konusu riskler arasında yer alıyor. İşte, ödeme sistemleri konusunda sigorta sektörü de dahil olmak üzere birçok sektöre hizmet veren, e-ödeme sistemleri konusunda Türkiye’nin ilk sanal POS’unu yaratan ve ülkenin en büyük online ödeme ağını yöneten Ar-Ge firması Payten, sigorta şirketlerinin uzaktan satıştaki risklerine karşı güvence sağlıyor. Biz de geçen ay, Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak Payten Türkiye Ülke lideri ve Paratika CEO’su Burak Kutlu ile bir röportaj yaptık. Kutlu, “Uzaktan satışta, sigorta şirketlerinin güvencesi olacağız” diyor. Hali hazırda 20 sigorta şirketi ile çalıştıklarını belirten Kutlu, sigorta sektörünün online ödeme firması olarak sektörün büyümesine destek olmaya devam edeceklerini söylüyor.

 

Payten’den Tek Entegrasyon ile Kapsamlı Çözümler

 

Rakamlarla Payten

  • Bağlı olduğu Asseco Grup, 60 ülkede, 28 bin çalışanıyla faaliyet gösteriyor.
  • İTÜ ARI Teknokent’te Genel Müdürlüğü ve AR-GE merkezi bulunuyor.
  • 22 yıl önce Türkiye’nin ilk Sanal POS’unu yarattı.
  • 27 banka ve 45.000’den fazla üye işyeri ile Türkiye’nin en büyük online ödeme ağını yönetiyor.
  • Türkiye’de 100’den fazlası mühendislerden oluşan 160 kişilik bir kadro ile çalışıyor.
  • Kaynaklarının yaklaşık yüzde 40’ını ürünleri için, yüzde 60’ını da müşterilerden gelen özelleştirme talepleri için kullanıyor.
  • Sistemleri üzerinden 1 yıl içerisinde bir milyardan fazla kredi kartı işlemi geçiyor.
  • Sigorta sektöründe kredi kartının ilk 6 son 4 hanesi ile işlem yapılmasına olanak sağlayan regülasyona ait geliştirmeleri ilk tamamlayan altyapı firması oldu.

 

Prim tahsilatları artık daha güvenli ve hızlı

Avrupa’nın en büyük 6’ncı yazılım firması Asseco Grup bünyesinde hizmet veren

Payten, sigorta sektörüne yönelik sunduğu kişiselleştirilmiş hizmetleri ile dikkat çekiyor. Kutlu’dan öğrendiğimize göre uzaktan satışlarda, Payten’in sigorta şirketlerine ve aracılara kattığı en önemli katma değer, prim tahsilatlarının daha güvenli ve hızlı yapılmasını sağlamak. Sigorta sektöründe sık kullanılan prim tahsilatlarının, kredi kartından düzenli olarak çekilebilmesi için tekrarlayan ödeme ve ‘kart saklama çözümü’ geliştirdiklerini belirten Kutlu, söz konusu kart saklama çözümünün, Payten’in, ‘PCI DSS Level 1’ sertifikasına sahip güvenli ortamında tutularak hizmet verdiğini söylüyor.

Payten’in en önemli ürünleri arasında yer alan ödeme geçidi (Payment Gateway) ile ilgili bilgiler veren Kutlu, söz konusu ürün ile firmaların, çalışacakları bankayı ve sanal posu seçebildiklerini söylüyor. Firmaların bankalarla ticari koşullar konusunda kendilerinin anlaşabildiğine dikkat çeken Kutlu, bu sayede uygun komisyon oranıyla çalışarak maliyet avantajı sağladıklarını belirtiyor. Özel çalışma koşullarının kurgulanması ve firmaya seçenek özgürlüğü verilmesinin Payten’in temel çözümlerinden biri olduğuna vurgulayan Kutlu, “Bu sayede firmalar her bankanın ilgili sanal POS’unun teknik detayları ve ticari koşullarıyla ayrı ayrı uğraşmak yerine tek bir entegrasyon üzerinden ve tek bir noktadan mutabakat yaparak istedikleri bankanın sanal POS’unu bizim sistemimize tanımlayıp hemen kullanıma geçebiliyorlar. Sistemlerine eklemek istedikleri banka ya da taksit programı varsa da bunları bizim aracılığımız ile kolaylıkla dahil edebiliyorlar” diyor. Müşterilerin talepleri doğrultusunda gerektiğinde ürünlerini özelleştirilmiş şekilde de sunduklarını belirten Kutlu, “Bu bizim hem bankalarda hem de sigorta firmalarında sıklıkla sunduğumuz bir hizmet. Eğer ürün tam üzerlerine oturmuyorsa, gerekli ince ayarı ve terzi usulü hizmeti sağlayabiliyoruz” diye konuşuyor.

Aracılık ettiğimiz işlem bazında ücret alıyoruz

Payten Türkiye Ülke lideri ve Paratika CEO’su Burak Kutlu, Payten’in verdiği hizmetlerin, bu hizmetlerden yararlanan firmalara maliyeti hakkında da şu bilgileri veriyor: “Ticari koşullarda farklı büyüklükteki müşterilerimize, müşteri segmentine uygun olarak farklı ödeme imkânları sunuyoruz. Bunlar verdiğimiz hizmetin kapsamına bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Komisyon üzerinden bir ücretlendirmemiz bulunmuyor. Onun yerine aracılık ettiğimiz işlem başına ücret alıyoruz. Bir uçak bileti alana, bir araç kiralama firmasının araç kiralamasına, bir sigorta priminin 1 ya da 2 yıl içerisinde her ay düzenli ödenmesine de aracılık edebiliyoruz. Biz tutardan bağımsız olarak yaptığımız işlemler karşılığında sabit bir işlem bedeli alıyoruz. Sigorta şirketleri sadece kullandıkları kadar bize ödeme yapıyorlar. Onun dışında belli miktarda, sabit bir ilk yatırım maliyeti bulunmuyor.”

Ödeme şirketi seçerken nelere dikkat edilmeli?

Türkiye’de de online alışveriş yapan kişi sayısının 37 milyonu bulduğuna dikkat çeken Kutlu, bunun daha da büyüyeceğini belirtti. Online ödeme alacak kurum ve kuruluşların ödeme firmalarını seçerken geniş perspektifle bakmalarını tavsiye eden Kutlu, “E-ticaretin hızlı ve güvenli yürütülmesine ek olarak ödemeler sektörünün gelişmesini hedefleyen, Ar-Ge tabanlı olan ve ihtiyaç duyulan her anda mühendisleri ile 7/24 destek verecek bir iş ortağına sahip olmalarını öneririm” diyor.

Payten acentelerin de hayatını kolaylaştırıyor

Kutlu’dan aldığımız bilgilere göre Payten acentelerin de hayatını büyük ölçüde kolaylaştırıyor. Yeni bir sigorta ürünü satın almak isteyen ya da vadesi dolmuş poliçesini yenilemek isteyen bir bireyi, acente kendi web sitesine (ya da sigorta şirketinin web sitesine) yönlendiriyor. Birey, söz konusu web sitesi üzerinden kimlik bilgilerini ve primin tahsil edileceği kredi kartı bilgilerini girerek, işlemi gerçekleştiriyor ve tahsilat hızlı ve güvenli bir şekilde yapılıyor. Ayrı bir alternatif olarak, eğer acentenin halihazırda kullandığı bir online satış platformu mevcut değilse, Payten’in Linkle Ödeme hizmeti sayesinde uzaktan ödeme alabiliyor Payten ve acente arasındaki işbirliği kapsamında acente, sigorta yaptırmak ya da poliçesini yenilemek isteyen bireye bir ödeme linki (Linkle Ödeme- Pay by Link hizmeti) iletiyor. Birey, söz konusu linke tıklayıp, güvenlik sertifikalı Payten ortamında gerekli bilgileri girerek, işlemlerini güvenli ve pürüzsüz şekilde gerçekleştiriyor. Bireyler de acenteye gitmeden, telefonda beklemeden ve her şeyden önemlisi kart bilgilerini telefonla ya da e-mail yolu ile paylaşmadan güvenli bir şekilde hizmet alıyor.

Payten’in sunduğu, kart saklama, ödeme geçidi, secure IVR, Linkle Ödeme gibi hizmetlerden yararlanmak isteyen acentelerin Payten’e başvurarak demo talebinde bulunabileceklerini belirten Kutlu, acentelerin ihtiyacına uygun olarak, online ortamda ekranları göstererek hizmetlerini anlatabileceklerini söylüyor. Payten olarak ödemeler dünyası ve ekosistemindeki tüm oyuncularla işbirliği yaptıklarını ifade eden Kutlu, ekosistemi büyütmek için inovatif çözümler geliştirdiklerini ifade ediyor.

Riskimiz sigorta ile garanti altına altında

Müşterilere hizmet verirken kendi risklerini kontrol altına alabilmek için mesleki sigorta yaptırdıklarını da belirten Kutlu, “Riskimizin bir parçasını sigorta firmalarıyla garanti altına alıyoruz. Çünkü, çok ciddi bir sorumluluk üstleniyoruz ve bunun finansal sonucu olabilir. O yüzden mesleki sorumluluk sigortamızı yapmak durumundayız” diyor.