Paratika Sanal POS Karatina Sürecinde Neler Yaşadı?

Avrupa’nın 6. en büyük yazılım firması Asseco’nun Payten ödeme şirketi altında faaliyet gösteren Paratika sanal POS’un karatina sürecini Payten Genel Müdürü Burak Kutlu değerlendirdi.

Paratika, Türkiye’de online ödeme çözümleri sunan önemli bir sanal POS markası. Covid-19 sürecinde, eTicaret sektöründe olumlu ve olumsuz etkilenen firmalar oldu. Paratika’nın online ödeme hizmeti sunduğu üye işyerlerini incelediğinizde, en çok hangi alanlarda düşüş ve yükseliş yaşandı?

Burak Kutlu: Öncelikle herkese sağlıklı günler diliyorum.

Bildiğiniz gibi, Covid-19 karantina döneminde eTicarete daha büyük ilgi var. Evde kaldığımız bu dönemde, Paratika üye işyerlerinden kitap, hobi,oyuncak,su arıtma cihazı, elektrik süpürgesi gibi salgın döneminin ihtiyaçlarına yönelik ürün satışlarında artış devam ediyor. Ayrıca, online ders ve kurs hizmetleri veren eğitim sektöründeki üye işyerlerimizde de işlemler artıyor.

Doğum günü gibi özel günlerde kutlamalar evlerde yapıldığından, bu durumu Türkiye genelinde keyifli bir hale getirebildiğimizi söyleyebilirim. Süs ve hediyelik eşya satışlarında artış yaşayan üye işyerlerimiz karantina temalı eğlenceli ürünleri portföylerine ekleyerek satış yapmaya devam ediyorlar.

Malesef, bu dönemde seyahat,eğlence, bilet satışı yapan ve üyelik ile hizmet veren işyerlerimizde yüksek oranda iadeler halen gözlemliyoruz.

Peki bu süreçte Paratika’nın en çok hangi hizmetleri öne çıktı? Üye işyerlerine ne gibi kolaylıklar sunuyor?

Burak Kutlu: Bu süreçte işini internete taşımak isteyen üye işyerleri için Paratika’nın popüler hale geldiğini görüyoruz.

Websitesi olmadan üye iş yerleri hızlı bir şekilde ödeme alabildiği için, en çok online link ile ödeme alma çözümü ParatikLink tercih ediliyor. ParatikLink, tek bir panelden oluşturulan link ile, PCI-DSS güvenliğinde ödeme alınmasını sağlıyor. Ayrıca, taksitli satış imkanı da sunuyor. Tüm bu kolaylıklık sağlayıcı özellikleri ile, ParatikLink, işletmelerin güvendiği bir ödeme kanalı olmaya devam ediyor.

Ayrıca, henüz online satış yapmaya geçmemiş firmalar için, sanal POS ile ödeme almak yeni gelir kaynağı sağlıyor. Böylelikle, işlerine devam edebiliyorlar. Konusunda uzman operasyon, teknik destek ve satış ekibimiz ile 7/24 destek vermeye devam ediyoruz.

Online aktivitelerin artması ile sahtecilik girişimlerini önlemek için nasıl çalışıyorsunuz?

Burak Kutlu: Sahtecilik önleme çalışmalarımızı 7/24 izleyerek konusunda uzman ekibimiz yürütüyor. Ayrıca, internet güvenliği konusunda pazar lideri konumunda olan LexisNexis firmasının Türkiye’deki tek stratejik iş ortağıyız. Firmanın kimlik ve işlem doğrulayan çözümlerini sunuyoruz. Global istihbarat ağı ile tüm dijital kanallardan ve makinelerden gelebilecek sahtekarlık ve kimlik çalma girişimlerini anlık olarak izliyoruz.

eTicarette oluşabilecek sahtekarlık ataklarını müşteri deneyimini etkilemeden hassas bir şekilde yönetmek gerekiyor. Kredi kartı sahtekarlığını en aza indirmek için gerçek zamanlı pasif kimlik doğrulama yapıyoruz.

Online satış yapmak isteyen firmalar neden Paratika’yı tercih etmeliler?

Burak Kutlu: Bildiğiniz gibi, online işlemlerde her bir işlemin başarılı olması çok önemlidir. Paratika %97 oranında başarılı işlem gerçekleştirebiliyor. Bu oran direk olarak, üye işyerlerinin satış hacmini yükseltiyor.

Ayrıca Payten olarak, uluslararası alanda eÖdeme ekosistemizde önde gelan bankalara, Paratika gibi diğer ödeme kuruluşlarına, ve üye işyerlerine hizmet sunuyoruz. Türkiye’nin en geniş eÖdeme ekosistemini yöneten ekibiz. Payten ödeme ağından hizmet alan bankalar ve sektörün büyük oyuncuları ile başarılı işlem gerçekleştirme oranımız yüksek oluyor.

Kullanmış olduğumuz yapay zeka temelli güvenlik araçlarımız ile üye işyerlerimizin güvenlik endişesi taşımadan sadece işlerine odaklanmalarını istiyoruz.

Paratika’nın sektördeki yolculuğundan ve bağlı olduğu şirketler grubundan bahseder misiniz?

Burak Kutlu: Paratika 2015’de BDDK’dan ödeme kuruluşu lisansı alarak sektöre girdi. Aslında, Paratika’nın arkasında 20 yılı aşkın süredir eÖdeme alanında faaliyet gösteren Asseco grup firması Payten var. Kısaca, Paratika sanal POS yaptığımız işin doğal sonucu olarak doğdu ve 5 yıldır sektörde. Sanal POS altyapısı düşünen firmalar, Paratika’ya rahatlıkla güvenebilirler.

Ödeme sistemleri alanındaki deneyimli ekiplerimizle üye işyerlerimize yol gösteriyoruz. Paratika ağındaki üye işyerlerimize verdiğimiz destek ile onların gelişmesi bize yeni iş yeri kazanımlarında bizlere en güzel referans olarak katkı sağlıyor. Üye işyeri sayımız her geçen gün artıyor.